niedziela, 30 marca 2014

PMO of the Year – mój wywiad w nowym numerze „Strefy PMI”

Miło mi poinformować, że w najnowszym, marcowym numerze „Strefy PMI”, kwartalnika polskiego oddziału Project Management Institute, ukazał się mój wywiad ze zwyciężczyniami światowego konkursu PMO of the Year Award 2013 – Jane Holden i Rose Ann Radosevic z Canada Health Infoway - kanadyjskiej firmy publicznej zajmującej się inwestowaniem w projekty w służbie zdrowia.

W wywiadzie tym, przeprowadzonym podczas PMO Symposium 2013 w San Diego, moje rozmówczynie opowiadają o powstaniu PMO w Infoway oraz o swojej drodze do sukcesu – otrzymania prestiżowej nagrody PMO of the Year Award 2013. Dzielą się również swoimi doświadczeniami z budowy PMO, opowiadają o kluczowych czynnikach, jakie zapewniły im sukces oraz o dobrych praktykach, jakie radzą stosować przy tworzeniu i rozwijaniu biur zarządzania projektami. Wspominają również o tym, jak doszło do startu w konkursie PMO of the Year i o największych wyzwaniach z tym związanych.
Poniżej fragment wywiadu, zachęcam do zapoznania się z jego całością oraz innymi artykułami w nowym numerze „Strefy PMI”. Kwartalnik niestety nie jest jeszcze dostępny online, gdy tak się stanie - oczywiście go w tym miejscu zalinkuję.

(...)
How would you describe the main value your PMO provides to the organization?

Jane Holden: I think we bring value to several areas of the organization but especially to the senior management. By having a process framework in place, we increase the likelihood that our investments will be successful.  Our framework has  built in enough structure and due diligence at the beginning of the project lifecycle that we only let really qualified projects get through that filter. So we’ve had very few project cancellations.  Even on a project that was qualified, if the risk profile is not looking good and we need to take some corrective action, our reports and our processes flag that very early to senior management and allow them time to take action.

During your presentation I’ve seen that you show us some data comparing your project results to the results in the health care industry and in IT generally, and it seems that your performance is pretty good.  What do you think is the main factor for this success?

Jane Holden: I think there are a lot of factors. One is our due diligence process which has very clear requirements about what constitutes an acceptable project for investment. We are careful to make sure that we only invest in projects that have really solid foundations. We also have detailed investment program strategies which have to be approved by our Board of Directors, so we’ve done a lot of research ahead of time to understand what are the right investments for us. So we are not approving one-off projects - all our projects are part of a unified program approach. Another factor in our success is our responsibility to be very transparent.  Because we are publicly funded, we have to be transparent and accountable, and we are subject to many audits.   We also receive something called access to information requests. I don’t know if you have this in Poland, but we certainly do in Canada, where any member of the public can file a request to ask for information about us.  So we know that we have a lot of eyes looking at us, so we make sure that we are very careful about what we decide to invest in. 
(...)

0 komentarzy:

Prześlij komentarz